28 Oca 2016

Peygamberimiz (s.a.v.)’in adı anıldığında O’na salat ve selam göndermenin fazileti ve ahirette Peygamberimizin (s.a..v) şefaatine vesile olacağı konusunda Ehl-i Sünnet alimleri görüş birliği içerisindedir.
Resulullah’a (s.a.v.) salat ve selam göndermek çok hayırlı ve mübarek bir iştir. Bunu çok yapanın Allah (c.c.) ahirette mevkisini yükseltir.
Peygamberimizin (s.a.v.) hadislerine göre, Resulullahın (s.a.v.) adı anıldığında O’na salat ve selam göndermeyenler, ahirette büyük bir hayırdan mahrum kalırlar.
Kur’an-ı Kerimde: "Şüphesiz Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler! Siz de O’na tam bir teslimiyetle salat ve selam edin!.." Buyruluyor.  (Ahzap Suresi, ayet: 56)

Bu ayeti delil alan Ehl-i Sünnet âlimlerine göre; Kişinin ömründe bir defa salavat getirmesi farzdır.
Peygamberimizin (s.a.v.) ismini duyan kişinin ilk duyuşunda salavat getirmesi vaciptir.

Aynı yerde Efendimizin (s.a.v.) ismi tekrarlanırsa, ilk salavattan sonraki salavatları getirmesi ise sünnettir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) bir keresinde minbere çıkarken, Bir adım çıktı, "Amin.." dedi; Bir adım daha çıktı, yine "Amin.." dedi; Bir adım daha çıktı, yine "Amin.." dedi.
Hutbesi bittikten sonra: Sahabeyi kiram "Yâ Rasûlallah! Minbere çıktığınız zaman amin dediniz, her adımınızda bunu tekrar neden söylediniz?" diyerek sebebini sordular.
Efendimiz (s.a.v.): "Cebrail (a.s.) geldi ve “Annesi, babası veya sadece onlardan biri hayattayken onlara ulaşmış bir evlat, (onlara güzel hizmet edip, onların hayır duasını alıp) cenneti kazanamadıysa ona yazıklar olsun, burnu yerde sürtünsün!” dedi, ben de amin dedim.” 

            "Yine Cebrail(a.s.): “Sen peygamber olarak bir insanın yanında anıldığın zaman, sana salat-ü selâm getirmez ise; ona yazıklar olsun!.. Onun burnu yere sürünsün!” dedi.  Ben de ona amin dedim."

"Yine Cebrail(a.s.): “Ramazana eriştiği halde bir insan, ramazanın feyzinden, bereketinden istifade edememiş, ramazan gelmiş-geçmiş de hâlâ Allah'ın mağfiret ettiği bir kul olamamışsa, Allah'ın affını, mağfiretini kazanamamışsa, yazıklar olsun o kula!.. Onun burnu yerde sürünsün!"' diye  dua etti.  Ben de ona amin dedim” buyurdu.
(Buharî, el-edebu’l-müfred- 1419/1998, Riyad- 1/338;   Taberanî-evsat- h. no: 8994; Bezzar, h. no: 1405; Mecmau’z-zevaid, 10/164)  

Peygamber Efendimizden  (s.a.v.) salavat hakkında bir birkaç hadis-i şerif daha aktaralım.

"Yanında ben anıldığım halde üzerime salavat getirmeyen kimsenin burnu yerde sürtülsün hakarete uğrasın."  (Tirmizi, Nevevî)

"Kıyamet günü bana en yakın olanınız ve şefaatime hak kazananınız, benim üzerime en fazla salavat getirenlerinizdir." (Tirmizi)

"Her kim benim üzerime salavat getirirse, Allah bu yüzden ona on misli mağfiret eder." 
(Ebu Davud)

“Asıl cimri, yanında ismim anıldığı halde bana salavat getirmeyendir.” (Tirmizi)

Bu vesile ile biz de Efendimiz sallallahü aleyhi ve selem’e bir kez daha salavat getirelim.

ALLAHÜMME SALLİ ALA SEYYİDİNA MUHAMMEDİN VE ALÂ ÂLİ MUHAMMED 
                          
                            Selam ve dua ile,                                      
                                                               Muammer Yeşiltepe  (28.01.2016)

İletişim

Ad

E-posta *

Mesaj *

Ziyaretciler

Günün Hadis-i Şerifi

Geçmiş Yazılar